Treceți la conținutul principal

Pizza si povestea ei in casa mea

M-am gandit sa va arat cum fac blatul ca la umplutura n-are rost sa va incurc! Nicio pizza nu seamana cu alta si nici nume nu are. Daca fac - si fac - pizza acasa, scap si eu de ce trebuie de prin frigider, daca vreau sa mananc un model de pizza anume atunci ies in oras

Trantesc fix 1 kila de faina in castron si fac o gaura in mijloc unde arunc cu dragoste 3 lingurite de zahar tos si faram un cub de drojdie de 50 grame Budafok. 

Habar nu am avut ca asa o cheama. D'aia galbena. Umplu fix o sticla de juma de litru pana sus cu apa calda, acu in post sau juma /juma, lapte si apa sau cum da Dzeu si bunul frigider, cand e fara post si mestec apa cu drojdia si zaharul acolo local ca n-o sa murdaresc altceva, ca moi,  la vase -bleah, nu-mi place!
  iaca Maiaua mea e vesela

Am saturat faina cu restul de apa si am pus sare 1 lingurita pe faina uscata. 
Pentru tinerele mele cititoare sarea nu are voie sa aibe contact direct cu drojdia care uita sa-si mai faca datoria repede. Si mi-am mai mazgalit mana prin castron si atention - dreapta, sa pot face poze. Ce de sacrificii! 
Apoi am pus pe rand 4 pumnisori de ulei. Pozele vorbesc. 
Am continuat mangaierile cu coca pana a ramas si mana si castronul curat.
 Am inchinat aluatul cum m-a invatat bunica si i-am dat pauza dar numai lui caci eu ma duc la maretul frigider sa vad ce-mi da.

Deci : pana ajunge la temperatura sa va povestesc. Am maruntit, am razuit, 
am pregatit tavile 



si mi-am amintit de suportul pe care nu l-am folosit niciodata ca nu avea loc in cuptor. 

Eh acum am dar la ce stiu ca am mesterit ... A mea o veti recunoaste.
Am gatat-o prima sa nu o "contaminez". A venit ursul , a inghitit in sec, s-a exclamat tare, m-a intrebat cum setez cuptorul si se asteapta rezultatul. Acu e acu l-oi brodi?




A trebuit sa actionez ventilatia si nu vrea 280 grade, maxim cat ar putea dansul,  la alte programe, doar 205 vrea deci se va lungi timpul. Macar sa obtin bun. De mirosit insa nu va spun ce se simte.
gata!!!!! 

Comentarii

Cristina a spus…
Foarte buna pizza. Bine ai revenit in blogosfera.
mery a spus…
Doaaaaaamne, ma inebunesti cu retetele tale, ce noroc pe domnul Urs :))))

super reteta dar super si suportul (y)
au iesit de nu le poti rezista ;)
uite ca parca as face si eu dar nu stiu de ce mie nu-mi prea ies aluaturile framantate, nu simt la mana cand trebuie sa ma opresc sa nu mai pun faina si-mi ies cam tari, cam turta :(

felicitari pentru realizarile tale in bucatarie :)
multumesc pentru reteta! <3
Carmen a spus…
Mery si Cristina va multumesc si va pup.
Citeste cu atentie Mery si nu dai gres, jur!
mery a spus…
ok draga mea :) multumesc mult :*
te pup si eu :* sper sa-mi reuseasca ;)
panacris a spus…
Ooo, eu am suport doar cu trei nivele :D Pizza, oricand, orice umplutura, e bine venita pe masa Zmeilor ;) Super faine! >:D<

Cele mai vizitate

Tort cu volan pentru Stefan

La multi ani, Stefan! Sa-mi traiesti!

Placinta trandafir

Plașantă trandahir pe repede si pe hèităreală! Dânsa nu s-o rășît dar iaca rațeta! Hai, iubiti-ma! 1 pachet de foi de placinta si 50 grame unt topit. Vedeti voi cum îl topiti. Eu mi-am făcut muci cuptorul cu microunde, mai bine îl puneam pe h'aragaz. Prim-as data se face un preludiu scurt cu forma. Se unge ca la masaj. Apoi se apuca cu nesaț o foaie, se vopsește cu untul pricinos si se aduna foaia evantai cu destele si se înșurubează, se pune fix în mijlocul formei următoarea foaie la fel dar adunata asa ca pentru a-ti face un evantai se pune în tava din locul unde se termina prima si se învârte după mijloc si ii dai înainte. Aceleași dejte de mai devreme asejeaza pliurile după cum ii place lu' ochiu. Se vâră cu talent strigând Oleee! în cuptor la 175 de grade. Cat își face treaba lui, tu faci treaba ta. Spargi cu placere 3 oua adaugi 200 gr zahar tos si le bâțâi o lecuta cu telul.asta după ce pe aragaz intr-un ibric se încălzesc 400 ml de lapte cu coaja de lămâie, un baton de

Cel mai si cel mai Cozonac autor Mircea Banu - Cozonac impleticit - pentru ca robot Kenwood

Tort pentru barbati (sani sau tate)

Si juniorul care incepuse sa se bucure..... Si ... "ïnculpata" incercand sa repare imperfectiunile Tortul este facut acum aproape 2 ani, nu-mi amintesc din ce l-am facut. Stiu doar ca sanii i-am croit din ce a cazut din lateralele tortului si am facut greseala de a insiropa blatul cupelor, sa va mai spun ca aveau tendinta de a se dezintegra? Pasta in care l-am imbracata a fost din marshmelow (daca am scris corect?) si evident ca n-a ajuns. Cu greu imi stapaneam lacrimile. Pe atunci n-aveam timp nici sa rasuflu si totusi l-am facut.

Ridiche decor

Nimic mai simplu si frumos decorul din ridiche. Avantajul este ca se poate face cu o zi inainte de masa festiva. Am sa las imaginile sa vorbeasca si daca apar intrebari va astept